Ads Top

Philips halskragen voor Rijksmuseum

Op donderdag 13 februari vond het ‘Patronendiner’ plaats, de jaarlijkse bijeenkomst van een aantal prestigieuze particuliere donoren van het Rijksmuseum. Tijdens deze avond presenteerde Philips voorbeelden van 'connected lighting', met een ontwerp van de hedendaagse versie van 17de eeuwse halskragen, voorzien van zachte, dynamische lichteffecten
De teamleden van het ontwikkelingsteam van het museum onder leiding van Prinses Marilène van Oranje. Op de voorgrond: DJ Hardwell, die een optreden gaf die avond. Op de achtergrond: Rogier van der Heide, Chief Design Officer van Philips Lighting.
De gasten van het evenement werden ontvangen door Wim Pijbes, directeur van het Rijksmuseum en het ontwikkelingsteam van het museum onder leiding van Prinses Marilène van Oranje. Alle teamleden droegen een opvallende lichtgevende halskraag en Prinses Marilène droeg een speciaal ontworpen jurk met lichtgevende details.
De kragen zijn een uniek en exclusief ontwerp van Philips en vertellen met behulp van lichtinnovatie het verhaal van de 17de eeuwse kraag. Daarnaast benadrukken ze de uitstekende relatie tussen het Rijksmuseum en Philips. De kragen werden ontworpen en ontwikkeld als deel van een projectreeks die de mogelijkheden onderzoekt van lichtgevende kleding in de gezondheidszorg (zoals kleding waarin apparatuur voor lichttherapie, pijnverlichting en behandeling van huidaandoeningen is verwerkt), in professionele apparatuur (veiligheid en beveiliging), en in de mode- en vrijetijdsbranche.
Het thema van het evenement luidde ‘Uit de Kunst’ en duidt op zowel ‘excellent’ als ‘weg van de kunst’. Het hedendaagse ontwerp van de halskragen verwijst naar de beroemde kunstwerken in het museum (‘weg van de kunst’) en is tegelijkertijd een nieuwe interpretatie van een iconisch modestatement uit de Nederlandse Gouden Eeuw.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.