LED domineert Floortjes conceptstore
Floortje Dessing en Philips onthulden gisteren de officiƫle make-over van de verlichting in Floortjes conceptstore Nukuhiva in Amsterdam. Traditionele gloeilampen hebben plaatsgemaakt voor energiezuinig LED-design. De fairtrade-voorvechter heeft een nieuw lichtplan dat het merkconcept en de winkelformule ondersteunt en versterkt. Zowel de sfeer als de functionaliteit van het licht is verbeterd. Bovendien vermindert het jaarlijkse energieverbruik op basis van de nieuwe verlichting met meer dan 40 procent.
Floortje Dessing richtte Nukuhiva in 2006 samen op met haar partners Guido Keff en Peter Schuitema: "Nukuhiva was oorspronkelijk een bescheiden initiatief van een aantal gelijkgestemde mensen die iets goeds voor de wereld willen doen. Het oplossen van het klimaatprobleem vraagt om samenwerking, want alleen kunnen we het niet. Wij voelen ons gesterkt in onze missie nu onze inspanningen een basis kunnen bieden voor een samenwerking zoals deze met Philips. Samen het belang van duurzaamheid voor het voetlicht te krijgen. Het nieuwe lichtplan geeft de winkel een fantastische uitstraling en ons assortiment komt veel beter tot zijn recht. En het is geweldig dat we tot zo'n energiebesparing zijn gekomen", aldus Floortje.
Voor de make-over van de winkelverlichting heeft Philips een op maat gemaakte energiescan uitgevoerd om inzichtelijk te maken welke energiebesparing bereikt kon worden. Met meer dan 100 jaar ervaring in verlichting, heeft het creatieve lichtontwerpersteam van Philips gezorgd voor een optimale lichtervaring en functionaliteit in combinatie met een maximale energiebesparing.
Floortje Dessing richtte Nukuhiva in 2006 samen op met haar partners Guido Keff en Peter Schuitema: "Nukuhiva was oorspronkelijk een bescheiden initiatief van een aantal gelijkgestemde mensen die iets goeds voor de wereld willen doen. Het oplossen van het klimaatprobleem vraagt om samenwerking, want alleen kunnen we het niet. Wij voelen ons gesterkt in onze missie nu onze inspanningen een basis kunnen bieden voor een samenwerking zoals deze met Philips. Samen het belang van duurzaamheid voor het voetlicht te krijgen. Het nieuwe lichtplan geeft de winkel een fantastische uitstraling en ons assortiment komt veel beter tot zijn recht. En het is geweldig dat we tot zo'n energiebesparing zijn gekomen", aldus Floortje.
Voor de make-over van de winkelverlichting heeft Philips een op maat gemaakte energiescan uitgevoerd om inzichtelijk te maken welke energiebesparing bereikt kon worden. Met meer dan 100 jaar ervaring in verlichting, heeft het creatieve lichtontwerpersteam van Philips gezorgd voor een optimale lichtervaring en functionaliteit in combinatie met een maximale energiebesparing.
Geen opmerkingen: