Lampenlicht: in vier jaar tijd naar 55 miljoen euro omzet
Lampenlicht heeft het afgelopen decennium een flinke groei doorgemaakt, niet alleen in het aantal markten waarop het bedrijf actief is maar ook qua activiteiten. Tegelijkertijd moet een lamp kopen zo simpel mogelijk zijn voor de consument. “Je moet in maximaal drie clicks het perfecte armatuur vinden.” QLF Brands (de afkorting staat voor QAZQA Lampenlicht Fitting) ging elf jaar geleden van start toen Erik Jansen begon met Lampenlicht.nl. Zijn grootvader had een lampenfabriek, zijn vader een lampenwinkel. Erik koos ervoor voor zichzelf te beginnen en ging van start met het online verkopen van lampen. Al snel volgde uitbreiding naar België en Duitsland. Vervolgens ontstond het merk QAZQA, dat inmiddels een internationale merknaam is met een uitgebreid productportfolio. “De groei hiervan is zo hard gegaan, dat 90 procent van de verkochte lampen van het merk QAZQA zijn,” vertelt CMO Ard Huisert van QLF Brands. “En QAZQA wordt via het B2B-kanaal ook door andere webshops en winkels verkocht.”
Geen opmerkingen: